Nincs mit mondanom, s ezt mondom:
hogy hallgatnom erről kell.
Csak annyi se így, hogy mi gondom
művészi fejleményekkel.
Fejlődésekkel. Fehér négyek
– oldalak – alapfehéren.
Négyszöges bekeretezésének
nem áll, ellen se, a lényeg,
Mely van-e. Mert pótdolgokat
– s bambán – bőven cselekedtem.
Akadt. Akadozott. Elakadt.
Ez a mire-megyünk-ketten?
De pótcselekedni? Soha.
A pót: csak a cselekvés tárgya.
(Nincs mit mondanom, s ez a sora,
jut – mire? – hallgatásra.)
Mindent, ami ennivaló:
rágjak csak – és kiköpjek?
ha nem muszáj, éh nem való.
De egyszerűt csak! Ne többet.
S hogy “nem muszáj, ha nem muszáj”,
ennyit hadd változtassak
az állandó-se-n, s N. N. Á.
óhaját a szavaknak,
zárt kör, szavakkal hadd mondjam
– hát mégis? –: de jó lenne,
megsejtés helyett, ó, jaj,
élhetnének rejtezve
a szégyenek, a kapkodás
túlzásai, a szép, ejtő
szívvel-ésszel. A szív, az ész
ne lenne-mit-felejtő,
de mondaná ki épp a szó
azt, mi mondhatatlan-jól
való, képzet, vagy nem való,
meg sem képzett alapból;
az egzisztencialitás:
a tematizálatlan!
A halál nem pótváltozás.
Tett-híja életalakban,
mi készül rá. A gyáva ész
nem tagadással bátor.
Mit tenne bármit az eleve-mi-kész:
egy úr az Egzisztencialitásról.