HÁZ
Elköltözött
az utolsó lakó is.
Hiánya átáztatta a tapétát,
lepöndörödött mind.
A csupasz falakon ismeretlen írás,
hideg betűk. Vagy penészfoltok
véletlen rajzai.
Egyre szűkülő utak.
A pincében egy zsák krumpli rohad.
Doh. Ismerős idegenség. Fekete lyuk.
A kiégett villanykörte földet ér.
Szilánkok hasítanak a sötétbe,
átmetszve lóg zsinór, süket telefonkábel.
Elered a kőkori eső.
HÚS KELL
Hölgyem, íme itt a trubadúr!
Előálltam, mint a taxi.
Követem Önt úttalan utakon.
A mosdóba is magával megyek.
Énekhangom nem kifogástalan,
ezért prózában szólok Önhöz.
Vágyam is prózai. Kérem,
tegye közkinccsé a keblét!
Anakronisztikus vagyok,
de hülye nem. Illatos kendőcskéit
ajándékozza másnak. Nekem hús kell,
nem vegetáriánus hidegtál.
Etessen vérrel, nyállal.
Csatába indulok.
A férfinem régi dicsőségével
fogom Önt öldökölni az ágyban.
Hölgyem, ne sápadozzon!
Csak kardom, szívem nem kemény.
Ha jó lesz: kenyérre kenhet.
Kezében, szájában olvadok el.
A WESTERNHŐS
Csakis két dimenzióban létezik.
Feje fölött vékony fekete sáv:
a film szélesvásznú.
Elképzelhetetlen
férfias borosta nélkül.
Céltáblái emberek,
pontosan lő.
Alatta ló. Üget, vágtat, nyargal.
Mindig menekül. A kitűzött vérdíj
háromszorosát nyeri meg kártyán.
Whiskyt iszik, tisztán. Jégkocka nélkül.
Terített asztal sohasem várja. Tulajdonképpen
nem is eszik. A fehér abrosz nem az ő világa.
A nőket gyorsan és zajosan szereti.
Legjobb cimborája a puskapor.
Rokonai nincsenek. Nem kérdezősködik.
Néha felakasztják.